wskazówki paliwa i temp wciąż nie żyją,komp pokł też - FIXED
"Trochę" dubluję temat lecz zbliżam się do krańca wytrzymałości.
Nikt nie potrafi mi w kuj-pom pomóc z nieżyjącymi wskazówkami paliwa i temperatury oraz brakiem możliwości zmieniania wyświetlanych funkcji komputera pokładowego.
Co ma jedno z drugim wspólnego??
Może znacie jakiegoś biegłego elektronika, elektryka z kuj-pom?
ASO proponuje wymianę szafy - ok 2000pln, ale ja nie mam dla ich metod zaufania.
Nie miałem jeszcze w ręku całego zestawu wskaźników, ale podam informacje w ciemno. Sprawdź wiązki elektryczne dochadzące do szafy zwłaszcza złącza. Przeczyść spirytusem styki wszyskie z możliwych. Mogą wyglądać normanie, ale ośniedziałe nie będą dobrym przewodnikiem. Z tyłu zestawu są być może jakieś ścieżki, odwody, które by warto skontrolować elekrtycznie-zwarcie, przerwa itp.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
U mnie problem byl banalniejszy, ale chyba warto przeczytac.
OCTII mo inny nieco komputer. Po okolo 40k km w zegarach przy wolnych obrotach bylo slychac jakis zgrzyt. Z racji tego ze na gwarancji, zglosilem, zamowili zegary no i sie zaczelo. Wymiana zegarow trwa juz 5 (slownie piec) dni. Wiąze sie to z koniecznoscia ponownego zaprogramowania wszystkich funkcji komputera, lacznie z wgrywaniem kluczykow, kalibrowaniem czujnika poziomu paliwa itd. I wszystko niby proste, ale niestety serwis stanal przy kodowaniu ABS i ESP.. wykonuja wszystko zgodnie z procedura niestety bezowocnie..... poki co jestem bez samochodu. Jak sie uda to dam znac
nico21, Mi tam wsio dziala, czasem tylko diody nie chcialy swiecic :twisted:
Sa jacys goscie na allegro ktorzy naprawiaja liczniki, naprawa polega na przejechaniu wszystkich polaczen lutownica na gorace powietrze, bo gdzies robia sie zimne luty z czasem, tak to gdzies uslyszalem.
useful, Powiem Ci ze mnie to juz nic nie zdziwi. Od poczatku nie dzialala funkcja powiadamiana o tym, ze skonczyl sie plyn do spryskiwaczy i co .... zostawic auto z kluczykami wgramy nowa zawartosc szafy, moze w ciagu jednego dnia bedzie :lol: No to pocalujcie sie w dupe. Przy okazji jakies rozmowy w innym ASO pan mowi, ze przeciez to trzeba dokodowac - mac 15minut i tak tez zrobili
Koledzy
Dziś podpiełem Vag-Com'a i oto takie błędy w instrumentach wyświetlił:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1U1 919 034 B
Component and/or Version: A4-KOMBIINSTR. VDO V01
Software Coding: 02142
Work Shop Code: WSC 35110
Additional Info: IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0289368
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-00 - Open or Short to B+
Jak się domyślam układy czujników są otwarte lub jest spięcie.
Zrobiłem też output test i wszystkie wskazówki przeszły test tj. doszły do max wskazań a następnie zatrzymały się w pionie. Po wyłącznieu zapłonu wszystkie opadły i dalej nie działają wsk. paliwa i temp. Nie mogę też zmieniać wyświetlanych funkcji komp. pokładowego.
To przy okazji spytam, czy przy output test wskazówki powinny być dokładnie w pionie? Bo wczoraj robiłem go i poziom paliwa i temperatura stanęły idealnie pionowo, ale obroty były lekko poza pionem (większe), a prędkość lekko przed pionem (mniejsza). Czy to normalne, czy szafa jest źle skalibrowana?
A rozbierales wskazowki?? Powinny zatrzymac sie idealnie na srodku. Najlatwiej je zmusic do pracy wyjmujac przednia szybke licznika i ustawic je recznie Ja juz na to sposob mam.
i tak mija 8 dzien posotoju w AUTORYZOWANYM serwisie.... okazuje sie ze w Poznaniu siedza goscie ktorzy tez niewiele wiedza w tym temacie.... szlag mnie trafi
useful, To cos Ci na pocieszenie napisze Powinno Cie podniesc na duchu.
A wiec moja klientka w sobote mowi mi, ze oddala swojego Freelandera na przeglad po xx kkm na wymiane oliwy oraz filtrow. W zakres miala wejsc z racji przebiegu chyba, wymiena oleju w skrzyni biegow, oczywiste jest ze to automat
Pani zadala takie pytanie z tych o co moze spytac blondynka, czyli czy sobie poradza. Tak oczywiscie auto przed 16 bedzie u pani w firmie, umyte i posprzatane. No to pani odparla, ze czeka.
Okolo godziny 15 dzwoni pan i pyta, czy w tym aucie dziala bieg wsteczny :shock: Pani sie go pyta, czy sobie z niej kpi, czy jest tak glupi, ze ona niby tylko do przodu tym autem jezdzila. Ale pan dalej, mowi ze nie chodzi bieg wsteczny. No to mila pani wsiadla do innego auta i jedzie zobaczyc co sie stalo. A tam, ze cos sie skopalo podczas tej wymiany :twisted: No i mowia, ze chyba jakis czujnik wysiadl i juz jest zamowiony - prosze przyjsc jutro popoludniu. Na drugi dzien z nowym czujnikiem auto dalej nie jezdzi do tylu :diabelski_usmiech Pada, ze widocznie skrzynia sie zepsula i zamawiaja nowa. Po wielkich bojach wydali auto zastepcze Po kilku dniach, no bo przeciez po co w centrali skrzynia biegow, ktora sie nie psuje dojezdza nowa skrzynia. Walka trwa serwis sie poddaje :lol: Przyjezdza spec z centrali i grzebia dalej i dalej nie wiedza co sie moglo stac Auto stoi juz 3 tydzien :roll:
Norma, a jak znam chłopaków ze swojego byłego warsztatu gdzie robiłem sportówke to mieli bardzo częto reklamacje na wymiane oleju w skrzyni biegów bo coś własnie po wymianie nie działało - przyczyna była bardzo prozaiczna - ład i porządek w warsztacie przyczyniał sie do dużej ilości piachu i innych nieczystości w oleju wlewanym do skrzyni, co powodowało zatykanie sie kanalików w atomatach i ich niedziałanie. Wystarczy to wszystko wypłukać/wymyć i działa - ale niestety fuszerke trzeba poprawić.
Ja naszczęcie nie mam automatów, bo jaknarazie radość jest ze zmieniania biegów :-)
[ Dodano: Pon 27 Lis, 06 17:49 ]
Zamieszczone przez tompol
Wskazówek ja nie rozbierałem
A to czas najwyższy a tak prawde mówiąc to nic trudnego coby je rozebrać i wskazówki przestawić, o ile Ci to przeszkadza. O ile ja wiem to VAGiem nieda się pionu wskazówke poprawić, bo poto się robi ten test żeby je pionowo na oś założyć, czyli jak dlamnie trzeba to wydłubać (przynajmniej ja u siebie tak ustawiam)
[ Dodano: Pon 27 Lis, 06 17:51 ]
Zamieszczone przez DirkDiggler
Jak się domyślam układy czujników są otwarte lub jest spięcie.
Dobrze się domyslasz - albo poprzecierały się gdzieś kable, albo zwarły się do plusa, co daje efekt jaki daje.
Czy brak możliwości zmiany kompa nastał wraz z opadnięciem wskazówek ??
Jeżeli tak możliwe jest też że to nie kable lub czujniki są winne a coś padło w samej desce.
ale czy po ręcznym przestawieniu wskazówek z obecnego położenia do pionu nie przesunę przypadkiem całego zakresu wskazań? Np. czy zero dalej będzie tam gdzie jest? Nie pamiętam w tej chwili co się dzieje po włączeniu zapłonu. Czy przypadkiem wskazówki z jakiejś pozycji spoczynkowej nie podnoszą się do zera? A może zero wymuszane jest przez jakiś opór (np. kołeczek)?
yoshua
Brak możliwości zmiany wyświetlania funkcji komp. wystąpił w tym samym momencie co opadnięcie wskazówek paliwa i temp. A nastąpiło to w momencie odpięcia przełącznika zespolonego wycieraczek przy kolumnie kierowniczej oraz wpięcia go z powrotem przy załączonym zapłonie.
PS. Znalazłem analogiczny przypadek na forum ilexa (dot Audi A6):
"he said his window washers weren't working so he put 12 volts to the washer motor with the wires still connected.
Now the fuel gauge is not working or the water temp and the lights on the dash are flickering.."
Odpowiedź była:
"J285 chip in back ov the instrument cluster needs replacing
:roll: nie mam pojęcia. Się sprawdzi. Ogólnie powinno po włączeniu stacyjki pokazać 0, w pierwszej części testu pójść do pionu w dół, a w drugiej ustawić się w pionie w górę. Zgadza się?
End of story... mam nadzieje.
Otoz stal sie cud i udalo sie zakodowac ABS i ESP i uradowany elektryk dzwoni do mnie ze JEST JEST JEST DZIALA!!! ok jade
oczywiscie nie dziala radio, bo sie jakis kod uaktywnil ktorego w zyciu na oczy nie widzialem, a w czwartek mowilem im ze kodu zadnego nie mam wiec niech sobie sciagna.. tiaaa. Ale to nic. Wydaja mi samochod, a elektryk wyskakuje i mowi ze powietrze z jednego kola dosyc zwawo ucieka i zebym uwazal. Po prostu bezczelnosc na maxa, zostawiam samochod sprawny a oni oddaja mi bryke z kapciem i jeszcze mowia zebym uwazal. Poszlo pare slow i zakleili dziure. Zobaczymy czy wszystkie inne wskazniki (plyn, paliwo) dzialaja ok.
Te ustawienie wskazówek na pion robi się własnie poto aby ustwić prawidłowo wskazania.
Owszem, zmieniając wskazówki zmienisz - przesuniesz cała skale w lewo lub prawo, ale wtedy będzie bardziej prawidłowo niż jest teraz, bardziej prawidłowo o dokłądnie tyle ile brakuje Ci teraz do pionu.
Możesz to sprawdzić z drugą osobą i laptopem i vagiem podczas jazdy odczytując wartość cyfrową z licznika i patrząc na wskazanie, nie musze dodawać że ma być to samo.
Jedna uwaga - jeżeli brakuje Ci do pionu milimetra lub grubości wskazówki i nie masz za bardzo pewności do siebie że zrobisz to nie psując czegoś to można sobie podarować, bo mały bład jest mało istotny.
[ Dodano: Pon 27 Lis, 06 21:57 ]
Zamieszczone przez useful
Szczerze odradzam Pol-Mot Auto Sokratesa
A miałem tam do nich pojechać - no to już wiem żeby nie jechać
Wracając z roboty sprawdziłem, że przed włączeniem zapłonu obrotomierz pokazuje 0 i wskazówka nie zmienia położenia przy przekręcaniu kluczyka, a wskazówka prędkościomierza leciutko się podnosi w tym momencie (1-2 mm) i ustawia się na 0. Więc pozycja obu wskazówek pod prądem jest idealnie na 0. Z tego wynikałoby, że po przełożeniu wskazówek na osiach do idealnego pionu, przestawią się położenia zerowe. :roll:
tompol, Akurat 0 to one sobie jakos ustalaja, juz nie raz mialem tak, ze ustawilem je niby na 0 odpalam, a one sobie spokojnie zjezdzaja w dol ponizej 0 :twisted:
Dokładnie tak - nie pozycja zero jest istotna, a pion.
aha i zakres wychyleń wskazówek jest dużo większy niż zakres narysowany na tarczy
Jeżeli podczas włączenia wskazówki podrygują przez chwile dziwnie i potem niby ustalają pozycje to uszkodzone są ich napędy - te silniczki krokowe.
Wskazówki nie mogą być wciśnięte do samego końca bo czasem obcierają o tarcze i się blokują na jakiejś pozycji (przy teście jest ok, ale podczas normalnej jazdy gdy powoli się zmienia położenie wskazówki zaczynają skakać)
Komentarz